måndag 22 oktober 2012

Muntlig presentation

Sitter här i min ensamhet och pratar högt för mig själv. Jag övar på en muntlig presentation som vi ska ha imorgon. Jag, Jonna och Sanna har analyserat det politiska budskapet i låten Holiday (av Green Day). Jag är nöjd över vår analys men det gäller att vi framför det på ett bra sätt.

Och hörrni, om jag ska vara ärlig så är inte det här med muntliga presentationer min grej. Nervös i hela kroppen, ett bultande hjärta, blek i ansiktet, klumpen i magen, svettiga händer om den där lilla stressreflexen som gör att man inte riktigt kan stå still. Jag blir nervös av att alla tittar på mig, att de granskar mig och lyssnar på varenda ord jag säger. Det spelar ingen roll om jag känner dem, själva grejen med en presentation gör mig nervös.

Men, det går nog bra. Jag har ju trotsallt övat. Lite iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar