måndag 1 oktober 2012

Min framtid

Vad ska du göra efter gymnasiet? Vad är planen efter studenten? Har du funderat något på din framtid? Det är frågor som jag ständigt hör i min omgivning, frågor som jag själv får då och då. Mitt svar är nästan alltid desamma: Jag vet inte.

Hur ska jag kunna veta vad jag vill göra med mitt liv när jag bara är 16 år? Jag har knappt levt livet, det enda jag egentligen har gjort är att gå i skolan för att lära mig saker så att jag sedan ska klara av att leva livet själv. Hela tiden lär vi oss hur vi ska leva livet men när får vi egentligen tiden till att leva det?

Jag vet inte vad jag vill göra i framtiden men jag vet att jag finna tiden till att leva livet på riktigt. Det kanske är svaret på alla dessa oändliga frågor. Att jag vill leva livet, jag vill se vart livet för mig. Även om det innebär att jag kommer hamna vid många vägskäl i livet och tvingas att ta svåra beslut, låt det vara så. Jag kan inte ge någon ett riktigt konkret svar på frågan vad jag vill göra i min framtid, för mitt svar är nog helt ärligt talat "vi får väl se".
Nu ska jag sova, gonatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar