fredag 13 april 2012

The crazy traindriver

Jag fick ett sms som sa att jag skulle blogga. Helst om något roligt. Egentligen har det inte hänt något roligt i mitt liv sen jag kom hem. Tågresan hem var tom på roliga händelser men när jag satt där och läste i min bok så påmindes jag om tågresan hem förra sommaren.

Tåget hade rullat på och vi hade åkt i ungefär en timme. Vi hade nyss stannat vid en hållplats och sen åkt vidare igen. Efter någon minut saktade tåget ner och vi blev ståendes i några minuter. Jag tror inte att det var någon som egentligen fattade varför vi stod still för alla såg lika förvånade ut. Tillslut började vi rulla igen och någons röst hördes ur högtalarna:
"Ursäkta att vi var tvugna att stanna men de hände en grej och ni tror på det om ni vill. Det var ett personalbyte på förra hållplatsen och olyckligtvis så började tågföraren köra iväg utan att få med sig personalen. Han var därför tvungen att stanna så att den nya personalen kunde springa efter oss och hoppa in igen. Ja, det var allt."

Hela tågvagnen verkade lite chockade men nästan alla började skratta.
Alma, hoppas du fick dig ett skratt. Skriver sen när jag är rolig igen! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar