onsdag 15 februari 2012

Alla hjärtans dag

Som ni alla vet var det alla hjärtans dag i förrgår. Många älskar den och många hatar den. Jag är nog mitt emellan de två, har absolut inget emot den men jag firar den inte heller. Fast det är ju en bra ursäkt för att få fika. Många säger att den är onödig och lite påklistrad. Jag tycker att den är lite mysigt. Visst det är väl dagen man påminns om att man är lite forever alone. Hur många sådan facebookstausar såg ni inte under den dagen eller några dagar före?

Men istället för att se det som en jobbig dag kan man väl bara se den som en vanlig dag. Det kan vara skönt att påminnas om att kärleken övervinner allt. Speciellt om man har det jobbigt. För mig handlar inte alla hjärtans dag om att vara med sin pojkvän/flickvän. Den handlar om att omges av människor man älskar, familj och vänner. Det är såklart inget fel med att var med sin älskling heller!

Att bli påmind om att man inte är ensam kan vara en skön känsla och det är aldrig fel med en dag som bryter dina vanor. Istället för att se dagen som något negativt kan man väl bara vara lite glad, istället för att klaga - säg inget. Sen så är det bara en dag, det är inte svårt att stå ut.

Oj vad långt det blev, (detta är det seriösa inlägget som jag pratade om HÄR.). Glöm inte att sprida kärlek och leende, även om det inte är alla hjärtans dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar