måndag 19 mars 2012

Busiga bofinken Bojjan

Precis så heter en låt som jag spelar på fiolen. Ska vara med på instrument-intoduktionsdagarna på musikskolan om 2 veckor. Vi ska uppträda med den låten då. Det är ganska roligt faktiskt, när man var liten så hette låtarna Katten Klas, Maskrosvisan, Eldtangon osvosv. Sen när man blir större och allt blir allvarligare så heter låtarna BWV 1064, Vivaldi C10, osvosv. Nog för att det låtarna är roligare att spela men jag måste ändå erkänna de roliga namnen utgjorde halva spelglädjen när man var liten.


Såhär ser låten som jag spelar nu ut.
Rolig att spela? JA.
Tråkigt namn? JA


Förövrigt fick vi reda på matteprovet idag, JAG FICK A!!! :D Hade dessutom bara en poäng ifrån full pott. Om jag är lycklig? OHJAAA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar