torsdag 31 januari 2013

Stress less

Vet ni, detta skulle nog kunna vara en väldigt bra blogg om jag bara uppdaterade den lite. Tyvärr har det inte blivit så de senaste veckorna. Jag tror att det kan bero på att jag stressar, jag vet inte riktigt varför jag gör det men även om jag inte har mycket att göra har jag alltid en stresskänsla där.

Jag älskar när det händer grejer omkring mig men ibland så kan det nog bli för mycket även om jag inte märker det och jag stänger ner och känner mig rastlös. För ungefär två eller tre veckor sen började jag känna mig väldigt rastlös, jag visste inte vad jag skulle göra med min tid så jag spenderade alla mina lediga timmar med att titta på tv-serier. Jag älskar verkligen att kolla på tv-serier, det är oftast en skön avkoppling för mig men jag måste faktiskt erkänna att det har gått lite till en överdrift nu. På dessa tre veckor har jag hunnit sett 3 säsonger av Ghost Whisperer, 1 säsong av The newsroom och de 6 sista avsnitten av Chuck. Jag tror inte att det är normalt.

Så från och med nu ska jag försöka skära ner på tv-serie tittandet. Jag ska inte låta det bli min fritidssyssla och jag ska bli av med stresskänslan. Helt enkelt försöka finna lite lugn och mindre rastlöshet i det som jag göra. Jag ska stress less.

Och sen kanske jag till och med börjar uppdatera bloggen igen som vanligt.

En bild som inte alls har med ämnet att göra. Men det är en bild som jag blir glad av, Djupedal med mina bästa vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar