torsdag 10 januari 2013

Serious shit

Det har tydligen varit en till skolskjutning i USA. Det är verkligen hemskt, sånt här borde inte få finnas. Inte överhuvudtaget. Om jag hade trott på Gud så hade jag nog bett för dem men istället skickar jag mina tankar till alla anhöriga. Usch säger jag bara, det är vi såndanahär tillfällen som man skäms för mänskligheten.

Förresten så glömmer jag väldigt lätt bort hur kul jag tycker det är att skriva. Jag hittade nyss många kloka ord i ett word-dokument som jag själv har skrivit. Jag älskar att beskriva känslor.Jag älskar att skriva privata texter där jag från djupet beskriver hur jag känner mig.

Eftersom jag känner mig väldigt snäll idag så tänker jag infoga en bit av en text som jag har skrivit. Ni behöver inte tycka att den är bra på något sätt eller vis men den berör mig. Konstigt nog.

Här skriver jag om Harry Potter filmerna (tönt som jag är). Från  2011-12-28.

" De är extremt fina, jag kan relatera till det. Det kanske inte själva sakerna som de gör utan det är symboliken som berör mig något enormt. Sakerna de talar om är saker som berör varenda människa. De pratar om kärlekens betydelse, de pratar om att godheten i våra handlingar och om att mod är viktigt. De pratar om att man duger som man är. Jag älskar verkligen filmerna från djupet av mitt hjärta. Speciellt den sista, då man bara kan släppa alla hämningar. Släppa loss. Gråta, skratta, vara lycklig och förtvivlad.  Den avslutar allting, hela historian som omfattar så himla mycket mer än magi. "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar